איך מתמודדים עם טראומה?

קרדיט - Canva

עולם בריאות הנפש אמנם עבר תהפוכות לאורך השנים, אבל עדיין אנחנו חייבים לומר בצניעות כי אנחנו עוד לא יודעים הכל על נפש האדם. מה שאנחנו כן יודעים הוא שטראומה מתפרצת כאשר יש אדם נוכח באירוע דרמטי אשר מוביל לטלטלה נפשית עזה. טראומה יכולה להתפרץ בנסיבות שונות ואצל כל אחד היא תיראה קצת אחרת. יש מי שיפתחו סימפטומים טראומתיים בעקבות אובדן של אדם קרוב, אחרים בגלל מעורבות בתאונת דרכים, מעורבות באירוע של התעללות מינית, אלימות ועוד. טיפול ב PTSD משתנה בהתאם לצרכים של המטופל ולמאפיינים של האירוע המסוים עליו אנחנו מדברים. בכל זאת חשוב להבין כי PTSD הוא מונח המתייחס לסימפטומים פוסט טראומתיים. כלומר, אנחנו מדברים על אוסף של סימפטומים המתפתחים זמן רב לאחר האירוע עצמו. זאת בניגוד לסימפטומים טראומתיים המופיעים בטווח זמן נורמלי מרגע האירוע ועד להחלמה מלאה של הנפש.

מה הסימפטומים של הפרעה פוסט טראומתית

כאמור, הסימפטומים נראים אחרת אצל כל אחד. אנחנו מזכירים כי טיפול ב PTSD מכוון עבור מי שסובלים מסימפטומים המלווים את המטופל זמן רב לאחר האירוע. אנחנו כאן כדי להזכיר כי רבים מגיבים באופן 'נורמלי למצב לא נורמלי'. קשיי שינה, ירידה בתיאבון, תחושה של עצב עמוק, התפרצויות זעם, כל אלו נחשבים נורמלים כתגובה לאירוע מטלטל. אבל הפרעה פוסט טראומתית מאופיינת בעליה של אותם סימפטומים והישנות שלהם לאורך זמן ארוך. בין היתר נראה דיסוציאציה, הופעה של חלומות בלהה, הימנעות מפעולות מסוימות וכן הלאה.

במהלך הטיפול ננסה לחזור לאירוע. נבין ביחד, עם המטופל, מה קרה ונספר את הסיפור מחדש. יצירה של נרטיב תוך שימוש בכלים מעולמות הרפואה המשלימה ביחד עם כלים מעולמות הטיפול המערבי, נועדו כדי לתת למטופל כלים. כלומר, אנחנו לא נוכל לשנות את העבר, אבל אנחנו כן נדע לתת למטופל כלים כדי להתמודד טוב יותר בעתיד.

אנחנו כאן כדי לעזור לכם להתאזן

בתוך החושך, קשה לעיתים לראות את האור. אבל אנחנו פה כדי להגיד לכם בפה מלא: יש לנו כלים לסייע לכם לעבור את המשבר. אצלנו תיהנו במסגרת טיפול פסיכיאטרי פרטי. בית 'פרובאנס', בקבוצת רוח ים, מסייע למטופלים רבים למצוא את הכלים המאפשרים התמודדות טובה יותר עם המציאות.

אמנם, אנחנו לא יכולים לשנות את העבר, אבל אנחנו כן יודעים איך להשתמש בכלים מקצועיים כדי לשנות את העתיד. לפרטים ומידע נוסף על טיפול פסיכיאטרי פרטי, תמצאו אצלנו באתר.