תהליך גמילה מסמים קלים וגמילה מאלכוהול

0
86
קרדיט: קרדיט יחצ ליאור שפלטר

לעיתים בזמן משבר קל לברוח לחומרים ממכרים כמו: סמים ואלכוהול אשר בקלות משנים את ההרכב הכימי של המוח שלנו.

השימוש הקבוע בחומרים אלה יכול לגרום לתלות שלנו ושינוי מצב הרוח.

תהליך גמילה מאלכוהול יהיה תהליך הכרחי כאשר אנו מכורים כבר ותלויים בחומרים, הדבר גורם לתסמיני גמילה קשים וממושכים.

אלכוהול עלול להיות מאוד לא נעים לגוף שלנו  או אפילו מסוכן מאד ולכן תהליך גמילה צריך להיות מנוהל בעזרת צוות גמילה במרכז גמילה מקצועי עם אנשי מקצוע שיכולים לתת טיפול מותאם.

לעיתים תופעות לוואי של גמילה מסמים יכולה לכלול בין השאר נדודי שינה, דיכאון, עצבנות, בחילה, הקאות, שלשולים, התכווצויות בטן, סיוטים, כאבי שרירים, כאבי גב ומפרקים, רעידות, חוסר מנוחה, תשוקות, דיכאון, חרדה, עצבנות, התקפים, קצב לב לא סדיר, לחץ דם גבוה או נמוך, מצוקה נשימתית, הזעה, חום, עור קר ודביק, אישונים מורחבים, עגילים בגפיים, בלבול נפשי, בעיות זיכרון לטווח קצר, בעיות זיכרון לטווח קצר, בעיות התרכזות, פרנויה, הזיות, הזיות רגישות, עיניים מים, התקפי בכי, נזלת, רעידות, מחשבות אובדניות, רגישות לכאב, חוסר התמצאות, חולשת שרירים ועד אובדן תיאבון.

אם אתם נמצאים בתהליך גמילה מסמים, גמילה מהימורים או גמילה מאלכוהול ואתם נאבקים בהתמכרות לקוקאין, מריחואנה או  הרואין גמילה היא הכרחית עבורכם וקבלת עזרה מקצועית יכולה לשמור על ביטחונכם.

קרדיט: קרדיט יחצ ליאור שפלטר

ישנן שיטות שונות לניהול גמילה מסמים הנה מספר דרכים לעבור את תסמיני גמילה מסמים וגמילה מאלכוהול:

  • השתתפו בקבוצת גמילה- שיטה זו נחשבת לשיטה האופטימלית לניהול משיכה. תסמיני גמילה יכולים להיות פיזיים ורגשיים מטבעם ולעיתים אף מסוכנים וקטלניים ללא טיפול הולם.
  • שמרו על שגרת פעילות גופנית – כמויות בריאות של פעילות גופנית יכול לעזור למוח לשחרר אנדורפינים ובכך לשחזר באופן חיובי את האיזון הכימי. פעילות גופנית יכולה גם להפחית מתח ומתח, ולעזור לאדם לישון טוב יותר תוך שיפור ההערכה העצמית.
  • אכלו באופן מאוזן- דיאטה יכולה לשחק תפקיד גדול בריפוי הן את הנפש והן את הגוף. אכילת ארוחות עשירות בחלבונים ויטמינים וחומרים מזינים חיוניים לשיקום תפקוד בריא של המוח והגוף. סמים ואלכוהול יכולים לרוקן את הגוף של מה שהוא צריך לרוץ ביעילות, וזה חיוני כדי להחליף את החומרים המזינים האלה במהלך הנסיגה כדי לזרז את הריפוי. התרחקות קפאין, סוכרים מזוקקים, מזונות מעובדים, שמנים ושומנים רוויים יכול לעזור גם.
  • קבעו לוחות זמנים מדוייקים לשינה – קבלת כמות השינה הנכונה חיונית לריפוי ובריאות רגשית. כאשר אדם נח היטב, הם מסוגלים טוב יותר לחשוב בבהירות לשלוט במצבי רוח ותשוקות. ללכת לישון באותו זמן בכל לילה ולהתעורר באותו זמן בבוקר היא דרך טובה לקבוע לוח זמנים בריא לשינה.
  • הצטרפו לקבוצות תמיכה בתהליך גמילה – קבוצות כמו תוכניות 12 שלבים וקבוצות תמיכה לכוהוליסטים אנונימיים או AA)יכולים להציע עידוד וטיפים עבור אלה חדשים פיכחון כמו חברים.
  • שלבו טיפול הוליסטי – טיפול כירופרקטיקה, טיפול בעיסוי, דיקור סיני ואפשרויות אחרות ברפואה אלטרנטיבית הראו הבטחה לעזור לנהל תסמיני גמילה ותשוקות במהלך גמילה. הן טיפול כירופרקטיקה והן טיפול בעיסוי משתמשים במגע כדי להפעיל את השרירים ולהקל על המתח, מה שיכול לעזור להקל על מתח וכאב פיזי.
  • שלבו אימוני יוגה ו / או מדיטציה מיינדפולנס. תנוחות מתיחה ויוגה יכולות לעורר את זרימת הדם ואת זרימת הדם, ולהקל על מתח וכאבי שרירים. מדיטציה מיינדפולנס ויוגה להשתמש בטכניקות נשימה כדי לעזור לאנשים להיות מודעים יותר בהרמוניה עם גופם. על ידי הבנה ותגובה לרמזים פיזיים, אדם יכול להבין טוב יותר את התגובה הרגשית הכרוכה בכך.
  • שתפו את מה שעובר עליכם עם בן משפחה, אדם אהוב, מטפל, או יועץ באופן קבוע. דיבור הוא סוג של טיפול בפני עצמו, והוא יכול להיות מועיל להחצין מחשבות, רגשות וקשיים על מנת למנוע בקבוק אותם ולהחמיר אותם. הושם יד למשפחה, לחברים אהובים.
  • קבלו ייעוץ וטיפול מקצועי – כדי להקל על מצוקה רגשית וללמוד להתמודד טיפולים התנהגותיים יכולים ללמד אנשים כיצד להפוך מחשבות שליליות לחיוביות על מנת לשנות התנהגויות וגם לשנות דפוסי חשיבה של הרס עצמי.

באדיבות מרכז גמילה פרטי שבטיא