תהליכי הגמילה מאלכוהול וסמים

0
4540
קרדיט: Pixabay

קשה להעלות על הדעת סיטואציה מורכבת יותר מתהליכי גמילה מאלכוהול וסמים. בחלק גדול מהמקרים, האדם המכור המגיע לתהליך עושה זאת בגלל לחץ של בן / בת הזוג, אולטימאטום של המשפחה או בעידוד של החברים הקרובים, כשהוא עדיין אינו שלם לגמרי עם העניין, מאחר וכאן, כמו בסיטואציות דומות אחרות בחיים, מנגנוני ההדחקה וההכחשה עובדים במלוא המרץ. אז הוא עדיין לא לגמרי מוכן להודות (אפילו בפני עצמו) שהוא סובל מהתמכרות לאלכוהול או התמכרות לסמים, אבל בקיעים מסוימים כבר התחילו להתהוות בביטחון המוחלט שלו שהוא אינו מכור, וזוהי כבר התחלה טובה. ואז, בדומה לילד שנדרש להרפות ולשחרר את השמיכה האהובה שלו, זו שמשמשת כדי להקנות לו תחושת ביטחון, מהמכור מצופה לשחרר את מה שהקנה לו ביטחון זמן רב – האלכוהול או הסם. למענה מקצועי ומקיף, פנו אל רוח בכפר.

מדוע חשוב לעבור תהליך גמילה מסודר במרכז גמילה מקצועי?

תהליכי גמילה מסמים ומאלכוהול דורשים ניהול, ליווי ותמיכה מקצועיים ומערבים לא מעט אנשי מקצוע בתוכם. כאשר מנסים לעבור את הגמילה לבד או במכון שאינו מקצועי דיו, אין שום דרך להבטיח כי התהליך ייעשה כמו שצריך ושהאדם לא ישוב לשתות או להשתמש בסמים זמן קצר לאחר סיומו. אמנם, קיימים מרכזים המציעים תהליכי גמילה – אינסטנט, אולם, בהחלט ניתן להניח כי בתהליכים כאלה מעגלים פינות, מדלגים על שלבים ולא פותרים את הבעיה לעומק ובאופן יסודי. באופן טבעי, היות והתמכרויות נובעות מצרכים נפשיים מסוימים, חשוב להתייחס לצרכים הללו ברצינות הראויה להם, מאחר שבהתמודדות איתן מצוי המפתח להנחת בסיס גמילה יציב ומהימן יותר. מכוני גמילה שאינם מקצועיים דיים ואותם מכוני האינסטנט אינם טורחים לעבור את התהליכים האלה ברמה הנדרשת, ולכן, הסיכויים של הנגמל הטרי לשוב ולמעוד (גם בתקופת מעבר התהליך עצמו) הם גדולים מאד.

הגמילה הסתיימה, ומה הלאה?

לאחר תהליכי גמילה מאלכוהול וסמים מתחילים החיים האמיתיים, שאליהם יוצא הנגמל ממרכז גמילה כשהוא מצויד בכלים להתמודדות עם המציאות החדשה שנפתחת בפניו מחוץ לכותלי מכון הגמילה. מכוני גמילה מהימנים ממשיכים ללוות את הנגמל זמן רב לאחר שהגמילה הרשמית מסתיימת, ולהוות עבורו רשת ביטחון יציבה. לקבלת סיוע מתאים, צרו קשר עם מרכז רוח בכפר.