שיקום מכורים – תהליך שמציל חיים

0
5708
שיקום מכורים – תהליך שמציל חיים

מכורים, בין אם לסמים או לאלכוהול, אשר רוצים להחזיר את החיים למסלולם, חייבים להסתייע בכל הגורמים המקצועיים על מנת לקבל את הטיפול המתאים להם. לשם כך קיימים מוסדות גמילה מאורגנים, הן פרטיים והן ציבוריים, כמו מרכז MY GROUP, אשר יכולים ללוות אתכם לאורך הדרך ולהחזיר לכם את השליטה בחיים שלכם, גם אל מול פיתויים.

טיפול מקצועי בבעיות התמכרות

התמכרויות, על כל גווניהן, הן מחלות שמתפתחות לאורך שנים רבות יכולות להיות בסופו של יום, קטלניות. בדיוק מסיבה זו, המכור חייב לקחת אחריות על חייו, ולפנות למכון גמילה בשלב מוקדם ככל האפשר. כך למעשה יוכל לעבור את קורס 12 צעדים ולקבל שליטה על ההחלטות שהוא לוקח לאורך המשך חייו הבוגרים, זאת תוך צמצום מגע עם החומרים הממכרים והמסוכנים.

כוחה של קבוצה

במקרים רבים הדרך הטובה ביותר להפוך את תפיסת עולמם של מכורים ולסייע להם להתמודד עם המחלה, היא על ידי עבודה קבוצתית. מחקרים רבים מצאו כי יש קשר חיובי בין השתתפות בכמה קבוצות תמיכה למכורים, לבין היכולת להקנות הרגלי חיים חיוביים יותר ולהימנע משימוש בחומרים מסוכנים גם לאחר היציאה מן הגמילה. על כן אין זה מפתיע לגלות, כי היום גם מכוני הגמילה המקצועיים ביותר כוללים קבוצות תמיכה למכורים, אשר עוברות יחד את ההליך ומתמודדות עם ההתמכרות בצורה חברתית.

גמילה היא אירוע משנה מציאות

התמודדות עם התמכרויות היא עבודה שלא מפסיקה לעולם. מבחינתו של המקור, עם הכניסה הראשונית למכון גמילה מסמים קשים, הוא לוקח אחריות על חייו אך בה בעת מתחיל במלחמה אל מול ההרגלים המסוכנים איתם הוא חי בשנים האחרונות. גם כאשר המכור יוצא כבר ממרכז הגמילה, הוא עדיין חשוף לאותן בעיות התמכרות, ולכן כוח הרצון הוא פקטור משמעותי במידת ההצלחה של תהליך הגמילה. ככול ויש יותר כוח רצון אל מול החשיפה לסמים ואלכוהול לאחר השחרור ממכון הגמילה, כך יוכל האדם לחזור לשגרת חיים בריאה

טיפול מקצועי במסגרת תכנית אישית

מרכז הגמילה MY GROUP, הוא מרכז גמילה שמאפשר למכורים לסמים ואלכוהול לקבל טיפול בהתמכרויות שמתאים להם, על בסיס יצירת תוכנית אישית וליווי מקצועי רפואי של צוות מיומן. אנו יוצרים לכם תוכנית עבודה אשר תסייע לכם להתנקות משאריות הסם, ולקבל הרגלי חיים חדשים, על מנת שתוכלו לצאת לחיים בריאים ומאוזנים יותר בכוחות עצמכם. לפרטים נוספים וליצירת קשר עם צוות המרכז –050-4999876.