ההחלמה אפשרית: כיצד מרכז גמילה מסייע למטופליו למצוא תקווה?

0
1955
קרדיט PIXABAY

לא משנה כמה פעמים מבקשים מאיתנו להיזהר מהסמים והאלכוהול, כמה חינכו אותנו לעמוד על המשמר ולהיות מודעים, רבים עדיין מוצאים את דרכם אליהם, ומה הפלא? בימים המאופיינים בכל כך הרבה סטרס, רק הגיוני להניח שלפחות חלק מהאנשים יגלו את האפשרות לנתק את המחשבה ולו לזמן קצר, מהעומס הרב המאפיין את היום יום. כשזה קורה, לרוב אין דרך חזרה ובדיוק כאן נכנס לתמונה וילה באלאנס – מרכז גמילה המציע את האפשרות לכל אדם, לחזור במהרה אל שגרת חיים בריאה.

עם שנים רבות של ניסיון בליווי מטופלים ומטופלות אשר לכל אחד ואחת סיפור ייחודי וצרכים, למדו המומחים של וילה באלאנס כי ניתן לשקם כל אדם מהתמכרות. זאת, על ידי התאמת תוכנית טיפולית באופן מדויק למצב הפרטי, לרקע האדם, לסוג ההתמכרות ולאלמנטים נוספים המשפיעים עליה. כך, תהליך הגמילה הופך יעיל ובעל סיכויי הצלחה גבוהים.

מעטפת מחבקת ומכילה להחלמה מהירה ובטוחה

במרכז הגמילה, עוברים המטופלים תהליך אשר מעניק תמיכה בשלושה רבדים: הרובד החברתי, הנפשי והתרופתי. הכל כדי ליצור מעטפת לתהליך החלמה בריא ובטוח. עם זאת, חשוב לציין כי במידה ותהליך הגמילה אינו מתקיים מתוך רצון טהור, אישי ואמיתי של המכור להיגמל, הרי שדינו להיכשל. לכן, הצעד הראשון להצלחה הוא להכיר בבעיה ולהיפתח לרעיון של ליווי מקצועי.

  • הרובד החברתי – מרכז הגמילה מהווה מעין מסגרת חברתית למכורים, הנחשפים אולי לראשונה, לאחרים החווים את אותם תסמינים ותהליכים כמוהם. יש משהו בידיעה שהאדם אינו לבד במערכה, שאינה רק מנחמת אלא מהווה מקור להשראה. לתהליך משותף בו מדרבנים זה את זה להצלחה ולהחלמה בטוחה.
  • הרובד הנפשי – מלבד המסגרת החברתית, חשובה לא פחות היא המסגרת הנפשית. התמכרות בסביבה היא בעיה נפשית אשר מתפרצת מסיבות אישיות התלויות באדם. בזכות הטיפול הממוקד, הליווי, ההסברה וההכוונה, ניתן לאתר את הגרעין. את הגורם העיקרי להתמכרות ולעבוד על נטרול הטריגרים המפעילים אותו, להפסקת תגובה התמכרותית. בסופו של דבר לא תמיד מושא ההתמכרות הוא הבעיה, אלא ההתמכרות עצמה.
  • הרובד התרופתי – חשוב לציין כי לא תמיד יש צורך לשלב תרופות במסגרת הטיפול, אך במקרים מסוימים אין מנוס. כפי שהוסבר לעיל, ההתמכרות עצמה היא הבעיה ומושא ההתמכרות לרוב רק מתחלף. במקום להתמכר לסמים או אלכוהול, האדם עלול לצאת מהוילה לאחר שסיים את התהליך להתמכר במקום זאת למתוקים, לפעילות ספורטיבית חסרת פרופורציות ועוד. מטרת התרופות היא לסייע בהרגעה ובנטרול הצורך.

כל אחד והתהליך האישי שלו

וילה באלאנס הוא מוסד גמילה בגישה אחרת, המציע שיטה ייחודית לטיפול בהתמכרות. בעזרת שלושה רבדים, נוצרת מעטפת מכילה, תומכת ואוהבת המלווה כל אדם אשר החליט לתת לחיים הזדמנות נוספת. כל תהליך מותאם אישית למטופל וסיפורו האישי, לתוצאות יעילות וטובות יותר לטווח הארוך.