איך עובדת גמילה מהימורים

0
2493
קרדיט unsplash

התמכרות להימורים היא לא דבר פשוט כמו שנוטים להניח. מדובר בהתמכרות הרסנית שמשפיעה על כל אפיקי חייו של האדם, וכתוצאה מכך – גמילה מהימורים במרכז גמילה מהימורים מקצועי היא קריטית כדי להציל את חייו של המכור.

כיוון שאצל כל אדם מתבטאת ההתמכרות להימורים בצורה שונה, גם הגמילה מהימורים צריכה להיות מותאמת למטופל בצורה הטובה ביותר, כפי שמסבירים ב'רטורנו', מרכז גמילה מהימורים:

איך נוצרת התמכרות להימורים?

התמכרות להימורים יכולה לקרות לכל אחד.

הריגוש מהימור מוצלח הוא גדול, ואם המהמר לא שולט בדחפיו ולא מצליח לחשוב בצורה הנכונה על השפעת ההתמכרות להימורים על חייו – הוא עלול להיקלע להתמכרות קשה, שתאלץ אותו, בסופו של דבר, להגיע למרכז גמילה מהימורים מקצועי.

ריגוש רודף ריגוש, ההימורים גוזלים את כל הכסף, הזמן והמחשבה. זה הזמן לגשת בדחיפות לגמילה מהימורים, לפני שיגיעו השלבים הבאים.

התעלמות מהצורך החיוני בגמילה מהימורים תדרדר את המכור הלאה:

ההימורים שנכשלו מובילים להלוואות מאנשים מסוכנים מהשוק האפור או השחור, הבוס מפטר בצער והתא המשפחתי מתפרק במקביל לבור הכלכלי העצום שנוצר.

איך עובד תהליך גמילה מהימורים?

שלב ראשון: הבנה שגמילה מהימורים היא הכרחית.

מומחי מרכז גמילה מהימורים 'רטורנו' מסבירים כי תהליך הגמילה מהימורים מתחיל בצעד אחד פשוט: האדם צריך להבין ולהפנים שהוא סובל מהתמכרות להימורים. אם המכור בעצמו פנה לגמילה מהימורים כנראה שהוא מודע לחומרת המצב, אבל אם התערבות חיצונית של משפחה או חברים הביאה אותו עד לפתחו של מרכז גמילה מהימורים, ייתכן שהוא עדיין לא עיכל את הסיטואציה.

אף אחד לא רוצה להודות שהוא מכור; זה בעצם להודות שלא הצלחת לשלוט בדחפים שלך, ומי רוצה להודות בזה? בדיוק בגלל זה, בלי הבנה שאתה זקוק לגמילה מהימורים אי אפשר להתחיל את הליך הגמילה. במרכז הגמילה מהימורים 'רטורנו' בנו את תוכנית 'תפנית', הכוללת מודל החלמה מיוחד לגמילה מהימורים, ובו מרפדים ככל האפשר את הדרך עבור המכור עד שמכה בו ההכרה שהוא אכן סובל מהתמכרות להימורים.

שלב שני: זיהוי הגורמים להתמכרות להימורים.

כדי להוביל תהליך גמילה מהימורים מקצועי ומתאים במסגרת הקהילה – הוקמה תכנית 'תפנית' של מרכז גמילה מהימורים רטורנו, ומומחי התוכנית מסבירים שלאחר ההכרה בהתמכרות, השלב הבא הוא למצוא את המניעים שגרמו להתמכרות להימורים. כל התמכרות נובעת ממניע מודחק כלשהו, וחייבים למצוא אותו במהלך הטיפול כדי שההתמכרות להימורים לא פשוט תחזור שוב ושוב.

שלב שלישי: איך ממשיכים הלאה?

כדי לרכוש את המיומנות הנדרשת להתמודד עם ההתמכרות להימורים ולהשלים את הגמילה מהימורים בצורה הטובה ביותר, בתוכנית 'תפנית' של מרכז גמילה מהימורים רטורנו יבנו עבור המטופל תוכנית אישית ומסודרת, שתתאים בדיוק עבורו, כדי שיוכל להתמודד גם בהמשך ולחזור לחיות חיים מועילים בעלי משמעות. ב'רטורנו' גם ידאגו למטופל בהמשך, ויהוו עבורו מענה בכל סיטואציה שבה הוא ייקלע לקשיים, חלילה.

צרו קשר אם אתם חשים מוצפים מההתמכרות להימורים, או שאחד מהאנשים שאתם אוהבים סובל ממנה.