טיפול לנפש בריאה

0
2296
קרדיט: freepik

בריאות הנפש היא דבר חשוב מאוד. לעיתים ישנם אנשים אשר זקוקים לטיפול נפשי. מטרתו של טיפול נפשי היא לענות על הצרכים הייחודיים של בריאות הנפש. במהלך הטיפול המדובר, המטופל לומד על עצמו, מתקשר את הרגשות שלו, את החלומות והשאיפות שלו להתפתחות וגם את המאבקים שלו. כך למעשה הוא משקף בצורה הטובה ביותר במהלך הטיפול את מצבו הנפשי. באמצעות טיפול נפשי טוב, כל אדם שסובל מבעיות נפשיות יכול לחוות רווחה נפשית ולשקם את עצמו.

מתי יש צורך בטיפול נפשי?

ניתן למצוא סוגים שונים של טיפול נפשי. בעוד שפסיכיאטר לא פעם יפנה אדם שסובל ממצוקות נפש לקבלת תרופות מיוחדות שמטרתן היא להקל על התסמינים של המצוקה שלו, פסיכולוג או איש מקצוע אחר המציע טיפולים נפשיים, יסייע לאדם לדבר על הבעיות שלו וללמוד טכניקות שונות לצורך התמודדות עם המצוקה והקושי הנפשיים שהוא חווה, כך לדוגמא, אדם אשר סובל מחרדה משמעותית מאוד, אשר פוגעת באופן מהותי בשגרת החיים התקינה שלו, יכול לבחור בטיפול פסיכולוגי דינמי שבו הוא יחד עם הפסיכולוג ינסו להגיע לגורם השורשי ולחרדות שלו ולטפל בו או שהוא יוכל לבחור טיפול בחרדות cbt שהוא למעשה טיפול קוגניטיבי התנהגותי שמטרתו היא לזהות את המחשבות שגורמות לאדם לסבול מחרדות וללמוד כיצד להתמודד עימן בצורה פרקטית. בעוד שישנם מצבים שונים שבהם אדם יצליח לטפל בעצמו ולשקם את מצבו באמצעות טיפול חד שבועי או דו שבועי בקהילה או במסגרת בחירה בפסיכולוג פרטי, הרי שישנם מקרים שבהם מצבו הנפשי של האדם חמור מאוד ובכדי לשקם את עצמו, מומלץ לו לעשות זאת במסגרת אשפוז פסיכיאטרי.

האם יש חלופה לאשפוז פסיכיאטרי?

ישנם אנשים שאינם מעוניינים לקבל טיפול באשפוז פסיכיאטרי, על אף שההמלצה היא שיקבלו טיפול מעין זה בשל מצבם הקשה. אנשים מעין אלה יכולים לבחור בחלופה לאשפוז מעין זה אשר נקראת בית מאזן. בית מאזן הוא מסגרת תומכת בקהילה, שבמסגרתה אדם יכול לקבל את הטיפול האינטנסיבי שהוא זקוק לו. הטיפול במקום יתאים לאדם באופן ממוקד בהתאם למצבו והצוות שיטפל באדם יהיה מקצועי ומנוסה בתחום. בית מאזן רלוונטי למגוון סוגים של בעיות ומצוקות נפשיות לרבות: טיפול בהלומי קרב, טיפול בהפרעות אישיות, טיפול בתחלואה כפולה, טיפול בחרדות ודיכאון ועוד. חשוב לבחור בית מאזן שידוע כי יש בו צוות מקצועי ומסגרת תומכת וזאת בכדי שהאדם שפונה לבית זה, יצליח לשקם את עצמו בצורה המיטבית ולשוב לחיות את חייו בצורה תקינה וטובה ביותר.