לאן אתם יכולים ללכת כשהכל קורס?

0
2381
קרדיט תמונה FREEPIK

גם האנשים החזקים והנורמטיביים ביותר שמעולם לא אובחנו עם בעיות נפשיות כלשהן יכולים לגלות שלפעמים המציאות היא יותר מדי. זה קורה דווקא לאנשים החזקים שמנסים לתפקד כאילו כלום לא קרה או להוכיח יכולת וסבולת מול מצבים משבריים. להם במיוחד לא יועיל אשפוז פסיכיאטרי כשהכל קורס והם מוצאים את עצמם כשהקרקע נשמטת מתחת רגליהם בגלל סיבות שונות, ולכן יש דרכים אחרות לטפל בהם בצורה יעילה. אנשים כאלה שנקלעים למצב נפשי שלא הכירו מעולם יכולים לחזור לשגרה שלהם ולמציאות הרגילה דווקא אם ייקחו פסק זמן ויטופלו במסגרת פרטית אחרת. אמנם, אנשים מתקשים לפרגן לעצמם פסק זמן של החלמה כזאת אבל מקום שהוא בית מאזן ונטול סטיגמות הוא דווקא המקום שיכול להועיל להם יותר במהירות מכל טיפול אחר. בבית סניטי – רוח ים מציעים סביבה כזאת גם לאנשים שמעולם לא חוו משבר נפשי והם זקוקים לתמיכה 24 שעות ביממה.

מה עושים בבית מאזן?

המשבר הנפשי או ההפרעה שתוקפת לפעמים באמצע החיים הם דרך לומר לאנשים שיש להם חוסר איזון מסוים שיש לטפל בו. לפעמים ההפרעה גורמת גם לתופעות גופניות שונות והאדם מגיב בצורה כזאת עם שלל הפרעות גופניות ממערכת העיכול ועד נדודי שינה או שנת יתר. הפרה קשה כזאת של איזון גוף נפש היא חלק מוכר מכל בעיה נפשית שכדאי מאוד לטפל בה באותה צורה – כמכלול שדורש התייחסות לאורך כל היממה כדי להבין איפה זה פוגע ומהו הטיפול המתאים לכך, נוסף לטיפול הנפשי המתבקש. זה יכול להיות כרוך בטיפול תרופתי מאזן או בטיפול נפשי בלבד, בריפוי בעיסוק או בריפוי בתנועה כדי ללמד את הגוף מחדש להגיב וכל זה חלק משיטת הטיפול הכללית וההוליסטית של הבית המאזן.

אילו מסגרות טיפול נפשי מוצעות לאנשים שזקוקים לכך?

מסגרות הטיפול שקיימות היום הן פרטיות או ציבוריות ומציעות בין טיפולים פסיכולוגיים מוגבלים בהיקפם לבין טיפולים פרטיים שאינם מוגבלים בזמן כמובן, והם כרוכים בפנייה אישית למטפל כזה, רצוי לאחר קבלת המלצות. במקרים אקוטיים ובעייתיים במיוחד יש מסגרות אשפוז פרטיות וציבוריות במחלקות פסיכיאטריות, נוסף לקליניקות שונות שמציעות מגוון של טיפולים. יש להבדיל בין פסיכותרפיה לבין פסיכולוגיה קלינית ואת כל המטפלים האלה אפשר למצוא גם במערכת בריאות הנפש הרצליה. מי שמחפש מסגרת טיפול פרטי נוספת ושונה בגישה שלה יכול לבדוק את סניטי – רוח ים, שהוא בית מאזן שמעניק פסק זמן וטיפול מקיף בכל שעות היממה למי שזקוק לכך.