הם מסבים לכם הנאה – אבל גורמים לכם להתמכר

0
5289
הם מסבים לכם הנאה – אבל גורמים לכם להתמכר

אלכוהול גורם לכם להרגיש שאתם חזקים ובטוחים יותר, אבל בלי לשים לב אתם עלולים להתמכר אליו. משככי הכאבים מספקים מענה מצוין כשאתם סובלים מכאבים עזים, אבל אם אתם לא יכולים בלעדיהם זו נורת אזהרה משמעותית. יש כמה דברים שמעוררים בנו הנאה וסיפוק, אבל בלי לשים לב הם יכולים לגרום לנו להתמכר, וזה המצב עמו צריך להתמודד בהקדם האפשרי.

אלכוהול – מהנה אבל מסוכן

כוס היין משלימה את ארוחת הערב הדשנה והצ'ייסרים בחתונה של החברים הטובים גורמים לכולם להרגיש טוב יותר – ולשמח חתן וכלה. בפועל, אלכוהול עשוי לגרום להתמכרות, בעיקר אם אתם מחפשים שוב ושוב את הדרך להרגיש שמחים ומאושרים, בטוחים וחזקים יותר. מרכז גמילה לנפגעי אלכוהול הוא אחד הכלים המשמעותיים שיעזרו לכם להתמודד עם הצורך הבלתי פוסק, לזהות למה זה קורה ולקבל כלים נהדרים שיעזרו לכם לנהוג אחרת. עם הליווי של צוות מרכז אמיל תוכלו להגיע אל המטרה הזו בדרך המתאימה לכם.

משככי כאבים – לא רק מקלים על הכאב

הם אולי עוזרים לנו כשאנחנו מתמודדים עם כאבים ומצוקות, אבל האמת היא שלמשככי הכאבים יש גם צד אפל ובעייתי יותר. זוהי בדיוק הסיבה לכך שלרוב הם ניתנים תחת מרשם רופא בלבד, ואם אתם מזהים אדם קרוב אליכם שמשקר ומזייף מרשמים כדי להשיג עוד כמה חפיסות, הרי לכם אינדיקציה לכך שמדובר בהתמכרות מדאיגה. גמילה ממשכי כאבים מחייבת טיפול מדויק מאוד, כזה שמותאם לצרכיו של האדם, לגורמים שהובילו להתמכרות ולקשיים שהוא חווה בחיי היומיום.

אחרי ה"היי" מגיעה הנפילה

עם צריכת סמים קלים או קשים מגיעה תחושה מופלאה של רגיעה ושלווה. הבעיה מגיעה כשהתחושה הזו נעלמת ומתחלפת בדאון משמעותי מאוד. זהו השלב שבו עולה הצורך במנה נוספת ובמינון גבוה יותר, וככל שהקצב עולה כך מורגש הפער הקיצוני בין מצבי הרוח עם או בלי הסם. הדרך להתמודד עם האתגר הזה היא באמצעות מרכז גמילה מסמים שבו תינתן תשומת לב רבה לאדם, לגורמים הנפשיים והחברתיים שיצרו את הבעיה ולאופן שבו יוכל להשתקם ולחזור לחיים נורמטיביים.

לוקחים את השליטה

בין אם אתם מכורים לקנאביס, להימורים, לתרופות פסיכיאטריות או לאלכוהול, זוהי ההתמכרות שמנווטת אתכם בכל רגע נתון. היא משפיעה על קשרים, על מקום העבודה ואפילו על חשבון הבנק. מרכז גמילה יכול לשנות את המצב הזה, ועם תוכנית הטיפול המשולבת של מרכז אמיל תוכלו לנהוג אחרת, לשבור את המעגל ולשלוט בחייכם בצורה טובה יותר. אתם מוזמנים לעשות את הצעד הראשון וליצור קשר בטלפון 077-9967463.