להיגמל מחומר או הרגל מבלי לשבש את שגרת החיים

0
1751
גמילה מאלכוהול לבד

חיי היום יום שלנו הם לחוצים, כוללים הרבה מאוד משימות שעלינו לעמוד בהן תוך כדי עמידה בזמנים. שגרה לחוצה גורמת לרבים לחפש "נתיב בריחה" כלשהו שיעזור להם להתנתק מהלחץ ומתחושות קשות כמו עצב, כעס, פחד ועוד. אלכוהול הוא חומר ממכר. אם בתחילת השימוש בו מדובר על כוסית או שתיים רק כדי להשתחרר, עם הזמן הגוף מפתח בו תלות. אנשים רבים אשר פיתחו תלות באלכוהול חושבים שברגע שירצו יוכלו להפסיק ללא קושי וזו טעות. אחד המאפיינים של חומר ממכר הוא שעם הזמן הגוף דורש לצרוך אותו בכמות גדולה או תדירות גבוהה יותר. פעמים רבות אדם קולט שהוא מכור כשהוא נמצא כבר בשלבים מתקדמים של התמכרות, שלבים בהם גמילה מאלכוהול לבד תהיה בלתי אפשרית. אנו במרכז אור מסייעים בתהליך בעזרת תוכנית מותאמת אישית הכוללת מפגשים פרטניים עם מטפל מומחה, טיפולים רגשיים, קבוצתיים וגם טיפולי זוגיים ומשפחתיים להשלמת התמונה.

רוצים לאכול רק במצב של רעב? זה אפשרי

בעידן שלנו אכילת יתר ואכילה של מזונות לא בריאים נחשבת לבעיה אמיתית עד כדי כך שהשמנה כבר מוגדרת כמחלה. השורש של אכילה מוגזמת ושל מזונות לא בריאים היא במקרים רבים קושי בהתמודדות עם לחצים או תחושות לא נוחות או במילים אחרות: אכילה רגשית. לאותם אנשים שאוכלים בצורה כזו ומבסיס רגשי הדבר גורם להרבה מאוד תסכול, מה שמביא לבריחה מתחושה זו באמצעות האוכל וכך זהו גלגל חוזר. ההחלטה "ממחר דיאטה" היא לחלוטין לא הפתרון לבעיה. כדי לפתור את העניין לעומק ולטווח ארוך חשוב לעבור טיפול באכילה רגשית שיציף את הגורמים העמוקים לתופעה וייתן את הכלים להתמודדות עם כל אחד מה כפי שאנו עושים במרכז אור על ידי בניית תכנית אישית לכל מטופל. יש לציין שמעבר לעניין הרגשי, ישנם מזונות שגורמים להתמכרות של ממש שהיא פיזיולוגית כמו סוכר לבן. אנו נותנים את המענה ואת הכלים כיצד להיגמל בהדרגה ממזונות אלה עם דגש על סוכרים פשוטים (מתוקים למיניהם).

מוצאים את עצמכם קונים ללא הפסקה? אל תתעלמו מהתופעה

ישנן התמכרויות הבאות לידי ביטוי בהרגל כלשהו כמו קניות מוגזמות. קניות באופן כללי כולנו עושים והן חלק בלתי נפרד משגרת החיים. הגבול בין קניות בסדר גודל נורמלי לבין התמכרות לקניות הוא דק יחסית וחשוב להיות מודע מתי מדובר על חציית גבול. כאשר זו כבר התמכרות הדבר מפריע בשגרת החיים, גורם לאדם להרגיש צורך וכמיהה עזה לקניה לפני אך להרגיש אכזבה רבה וכעס עצמי אחרי. כשהקניות נעשות ללא שיקול דעת ומתוך התמכרות לדבר תהיה גם משמעות מבחינה כלכלית. אנו במרכז אור נמצאים כאן בשבילכם לגמילה מכל הרגל אשר מפריע לכם בשגרת החיים ונסייע לכם למצוא את האיזון כך שלא תצטרכו לחלוטין להימנע אך תשמרו על מצב של שליטה בעניין.