למה חשוב להתייחס בעת פניה מרכז גמילה?

0
1538
קרדיט Canva

 

כולם יודעים שהתמכרות לסמים או לאלכוהול היא מחלה מורכבת, בעיקר פסיכולוגית, ואי אפשר לרפא אותה רק על ידי ביטול תסמיני הגמילה. בטיפול בהתמכרות ישנה חשיבות רבה לגישה משולבת הכוללת היבטים שונים של התמכרות (פיזי, פסיכולוגי, בינאישי ועוד) ונועדה לשקם את כל תחומי חייו של אדם שנהרסו על ידי אלכוהול או סמים. מרכז גמילה מאלכוהול פרטי צריך לטפל בהצלחה בהתמכרויות השונות. מרכז גמילה מומחה צריך לדעת למצוא גישה אינדיבידואלית לכל מטופל להשגת התוצאה המקסימלית בטיפול בהתמכרות לסמים ולאלכוהול.

מטרת תכנית השיקום של מרכז גמילה לאלכוהול וסמים

המטרות העיקריות של מרכזי גמילה המספקים טיפול בהתמכרויות הן:

  • מודעות לבעיית ההתמכרות, הנזק וההשלכות.
  • ייצוב וחזרה לחיים מבוקרים.
  • היכרות של המטופל עם עצמו, הבנת פגמי אופי, הבנה וקבלת השינויים הנדרשים.
  • לימוד ויישום אמצעי השיקום – תכנית "12 צעדים".
  • הכנה והשתלבות בחברה.

אילו טיפולים מוצאים למטופל במהלך תהליך הגמילה?

לאורך תהליך השיקום, בנוסף לקבוצות טיפוליות, דינמיות, פסיכולוגיות והסברתיות, בהנחיית יועצים מוסמכים להתמכרות לכימיקלים, מוצאות למטופל הפעילויות הבאות:

שיעורי פסיכודרמה קבוצתיים- המשימות של קבוצות פסיכודרמה בהנחיית פסיכולוג מוסמך מנוסה – מטפל באומנות – בצורה נינוחה, תיאטרלית, לעיתים שובבה, לתת לאדם מכור אפשרות להיפתח, לגעת בנקודות חשובות ורגישות שהן קשות, אך הכרחיות. לדבר עליהם ולעבוד דרכם. ללמוד להקשיב לאנשים אחרים, להזדהות ולהביע את עצמם.

מפגשי תרפיה באמנות קבוצתית- מטרותיו של טיפול זה הן לעזור לאדם המכור לבטא את עצמו באמצעות ציור, אומנות ומוזיקה.

שיחות אישיות עם פסיכולוג- מטרת המפגשים היא לתת למטופל את האפשרות לגעת באותם היבטים של החיים ושימוש שמטרידים אותו, אך הוא מתקשה לדבר עליהם במתכונת קבוצתית. פגישות עם פסיכולוג עוזרות להיפתח, לסמוך, לשתף ולדון בפחדים, החוויות, הטראומות, וגם מלמדות איך למצוא דרכים ומשאבים פנימיים להתמודד, לבחור, לסלוח ולהבין, לצמוח כאדם.

מפגשים אישיים וקבוצתיים עם פסיכולוג חברתי- המשימות של מפגשים אישיים ומפגשים קבוצתיים עם פסיכולוג הם להחזיר אדם מכור לחיים החברתיים, להסביר ולהכיר לו את חוקי החברה אליה הוא חוזר לאחר שיקום, לדון במצבי חיים ולצאת מהם, לקבוע יעדים בהמשך החיים. טיפולים קבוצתיים בנוסף עוזרים למטופלים לתמוך אחד בשני גם מחוץ למכון הגמילה.

מכון הרמוניה מאפשרים למטופלים לעבור תהליך גמילה בקצב המתאים לכל אחד באופן אישי, מבלי לקטוע את רצף החיים. אם אתם זקוקים לייעוץ והכוונה בנושא צרו קשר עם מכון הרמוניה.