השפעות העישון על הבריאות

0
4320
השפעות העישון על הבריאות

עישון גורם לעלייה בלחץ הדם

הניקוטין שבסגריות מפריש גורם לתגובות הורמנאליות המעלות את לחץ הדם וקצב הלב , באמת יש צורך להסביר מה הדבר הזה עושה לגוף שלנו בשימוש קבוע.

עישון גורם לנו "להיחנק"

עשן הסיגריה מכיל בין היתר – פחמן חד חמצני, תרכובת גז הנקשרת לריאות במיומנות רבה משום שהזיקה שלה להמובגלובין גבוהה אלפי מונים מחמצן. הגז הרעיל הזה מחליף את החמצן בריאות שלנו וגורם לנו להיחנק! למזלנו, הכמות שלו בכל סיגריה מזערית, אך הפוטנציאל ההרסני שלו – עצום!

העישון – ממכר!

הניקוטין מתערב לנו ביותר מידי תהליכים בגוף, ומשפיע על השינה, תחושת הלחץ, התאבון, המצב רוח, ועל דברים בסיסיים נוספים ואנו באופן פסיכולוגי ופיזי מתרגלים להתערביות האלו ומתקשים לוותר עליהם על אף שהן מזיקות לנו.

השפעות העישון על הכושר הגופני

העטרן הוא חומר שבמרקמו דומה לזפת המוכרת לנו מהטבע ונדפק לנו לריאות יחד עם שלל חומרים נוספים, הגוף מנסה לנקות ולהוציא אותו, אך ללא הצלחה משום שהמעשן ממשיך לספק את אותו הזבל לריאות.

ריאות מלוכלכות משפיעות על היכולת שלהן לקלוט חמצן לגוף , והרי הספקה רבה של חמצן נחוצה בעת מאמץ פיזי – לכן סיגריות פשוט רוצחות בדם קר את הכושר הגופני.

השפעות העישון על הסיכוי ללקות בסרטן

עשן הסיגריה מכיל עטרן שהוכח כחומר סרטני במחקרים שנעשו על יצורים חיים במשך שנים. העטרן נדבק לנו לכל מבנה הריאה וממשיך במשך השנים לרוב מערכת העיכול והסביבה החיצונית-פנימית של הגוף ולא מתנקה מיד משום שאיברים אלו אינם חלק מהמערכות הפנימיות של הגוף.

לא צריך להיות מדען גדול כדי להבין – אם העטרן נשאר, ואם העטרן מסרטן, הסיכויים ללקות במחלת הסרטן גדלים משמעותית וזה כולל את כל האיברים שלנו במערכת הגוף החיצונית שכוללת את מערכת הנשימה והעיכול.

אם נפשט את העניין, העישון יגרום לעלייה משמעותית במקרי סרטן חיצוניים בקרב מעשנים כגון סרטן הפה, הגרון, הריאה, הלבלב, המעי, וסוגים נוספים. כמובן ששאר המערכות בגוף שנחלשות עקב פגיעת הסיגריות במערכת החיסון, פגיעות בהרבה לסוגי הסרטן השונים, גם אם הגוף מנקה מהן בהצלחה את העטרן ושאר החומרים המסרטנים בסיגריה המגיעים לדם.

פגיעה בחושים

לעישון השפעה גדולה על חוש הראייה. שיבושים בתפיסת העומק, בכושר התאוששות מגורמי אור וסינוור, מסך הדמעות המגן על העיניים מתפרק מהר יותר. ההשפעה העצבית של הסיגריות משפיעה באופן ברור גם על חוש המישוש ועל השמיעה והטעם – המושפעים מטעם והריח של החריף והשטלתן של הסיגריות.