הפסקת עישון תופעות לוואי

0
3939
הפסקת עישון תופעות לוואי

הפסקת עישון תופעות לוואי מורגשות ברמות משתנות מאדם לאדם, רבים מהמעשנים התקשים להתגבר על תופעות הלוואי ולבסוף נכנעים וחוזרים למעגל המעשנים על בסיס יומי. התופעות המורגשות בעת גמילה מעישון דומות למעשה לתחושות שהמעשנים מרגישים כאשר "בא להם" סיגריה או שהם "צריכים" סיגריה.

הצורך להתעורר, לקבל מרץ, להקל על כבדות הגוף, לחשוב בצורה צלולה יותר – המעשן מתעלם מהעובדה שהוא מצחין את עצמו ואת סביבתו, מוריד את כושרו הגופני והמיני, ולמעשה, מטשטש את כל חושיו על מנת להתגבר על העייפות היומיומית. והדבר החשוב ביותר שהוא מתעלם ממנו – הוא תלוי בחומרים הכימיים שבסגריה על מנת להמשיך את חיי היום יום שלו בצורה תקינה.

אז אילו תופעות אנו צפויים להרגיש?

"מי הזיז את הגבינה שלי?" שואל המוח שלנו, שלא אוהב שינויים דרסטיים – או יותר נכון, שואל המוח "מי לעזעזאל לקח ממני את החומרים המלכותיים שנקשרים למערכת העצבים שלי ומפרישים הורמונים שעוזרים לי להעביר בפאנן את ניהול הגוף המסובך הזה?".

המוח אכן יסבול מכך, הוא צריך לחזור להתרגל למצב בו הוא הפרשת ההורמונים התקינה היא זאת המתקבלת לתפקוד, זה יתבטא בכאבי ראש, עייפות, חוסר סיפוק מאוכל ושינה, חוסר יכולת לחשוב בצלילות, ואף בהתקפי עצבים.

בנוסף בשבועות הראשונים הגוף צפוי להוריד את קצב חילוף החומרים שלו לקצב הרגיל , זאת עקב ירידה בכמות הרעלים העצומה אותה הוא נאלץ להתמודד כל יום – הגוף איננו רגיל לקצב סילוק חומרים זה ושומנים יכולים להצטבר ברקמות שלנו בנוסף לתחושת התאבון המוגבר עקב הגמילה מעישון ואנו צפויים להעלות במשקל בשבועות הראשונים לגמילה.

למרות כל זאת – אין להיכנע לתופעות הלוואי!

צריך לזכור שגם אם המוח לא נהנה תחילה מהשפעות הגמילה – מדובר רק בתחושה רעה אך בגוף קוראים דברים נפלאים בפועל! ירידה בסיכונים להתפתחות ממאירה, ניקוי רעלים מגוף וחוסר תלות בהם,הקלה משמעותית בשיעול, אנרגיה מחודשת לגוף ולא רק תחושה עירנית, התחזקות תחושות הטעם והריח , כל אלו משוייכים באופן מיידי להפסקת העישון.

למען חיים בריאים וארוכים יותר – התגברו על תופעות הלוואי!