כיצד מצב סוציו-אקונומי ושימוש באלכוהול קשורים

0
5241
כיצד מצב סוציו-אקונומי ושימוש באלכוהול קשורים

אלכוהול הוא אחד הגורמים המובילים למוות באמריקה, ושימוש באלכוהול קשור מאוד למעמד סוציו-אקונומי (SES). הקשר בין מצב סוציו-אקונומי לצריכת אלכוהול לובש צורה של עקומת פעמון הפוכה. מצב סוציו-אקונומי גבוה נקשר לשיעורים גבוהים יותר של צריכה ותדירות כוללת, בעוד שהמצב הסוציו-אקונומי הנמוך נקשר לאחוז גבוה יותר של תוצאות אלכוהול שליליות כגון שתייה מוגזמת, התעללות באלכוהול ותלות באלכוהול.

אילו גורמים משפיעים על צריכת אלכוהול?

באופן מסורתי, אנשים רבים בארצות הברית קישרו אלכוהוליזם עם בעיות התנהגותיות וחוסר שליטה אישי; עם זאת, ישנם דברים רבים המשפיעים על כמה אלכוהול אדם שותה, כולל גורמים כגון מזג גנטי וסביבה. הסביבה שבה אדם חי ועובד משחק תפקיד משמעותי בהתנהגויות של אותו אדם עמדות לגבי אלכוהול. מחקרים הראו כי אחד ההיבטים הסביבתיים החשובים ביותר המשפיעים על השימוש באלכוהול הוא מצב סוציו-אקונומי. מעמד חברתי-כלכלי הוא המעמד או המעמד החברתי של יחיד ו / או קבוצה המבוססת על שילוב של שלושה גורמים, ביניהם:

  • חינוך
  • הכנסות
  • מקצוע

המצב החברתי-כלכלי יכול להיקבע על הפרט, השכונה או ברמה הלאומית, והוא מסווג נמוך, בינוני וגבוה. ההכנסה מחושבת על פי הסכום שמרוויח, כולל שכר ושכר, וכן נכסים כספיים כגון השקעות, חסכונות ועושר בירושה. חינוך הוא גורם שבדרך כלל מתאים לחזקתו של בית ספר תיכון ו / או תעודה אקדמית. אלה עם פחות מאשר דיפלומה בתיכון או שווה ערך מסווגים לעתים קרובות נמוך; אלה בוגר עם תעודת בגרות ו / או יש כמה המכללה או ניסיון בבית הספר הטכני נחשבים באמצע; ואלה עם תואר במכללה או גבוה יותר נחשבים בדרך כלל גבוה. העיסוק הוא קשה יותר לקבוע, אך הוא מבוסס בדרך כלל על פוטנציאל ההשתכרות של עבודה ועל הדרישה לחינוך.

הקשר בין מעמד סוציו-אקונומי גבוה לאלכוהול

אנשים עם מצב סוציו-אקונומי נמוך הם בדרך כלל סטיגמה כמו השיעורים הגבוהים ביותר של צריכת אלכוהול, אך ממצאים רבים הראו כי אנשים עם מעמד סוציו-אקונומי גבוה צורכים כמויות דומות יותר או אפילו יותר של אלכוהול. מבוגרים ממעמד סוציו-אקונומי גבוה יותר נוטים יותר לעסוק בשתייה וצורכים יותר משקאות אלכוהוליים בממוצע מאלה עם מעמד סוציו-אקונומי נמוך יותר. זאת בשל מגוון של גורמים, כגון הכנסה גבוהה האמריקנים יכולים להרשות לעצמם לרכוש אלכוהול ולעיתים קרובות לעסוק בפעילויות חברתיות יותר שעשויים להיות שותים לעומת אלה של המעמד החברתי-כלכלי הנמוך. על פי מחקר שנערך ב -2016, מצב סוציו-אקונומי אישי היה קשור באופן חיובי למעמד השתייה; כלומר, ככל שהכנסה גבוהה יותר, כך גדל יותר אלכוהול הוא או היא. בנוסף, גברים המתגוררים בשכונות עם מעמד סוציו-אקונומי גבוה יותר דיווחו על הסתברות גבוהה יותר של שתייה כבדה ושיכרון.